Social media platform kiezen

Om social media kan niemand meer heen tegenwoordig, bijna iedereen is wel ergens op aangemeld, of het nu gaat om Facebook, Twitter of LinkedIn. Ieder social media platform is weer uniek op zijn eigen manier en helpt u op verschillende manieren.
Zo is Twitter een effectieve manier om reclame te maken of uw mening uit te spreken, veel bedrijven maken gebruik van Twitter en beginnen er wedstrijdjes die door middel van 'retweeten' gewonnen kunnen worden.
LinkedIn is een carrièreplatform, hier kunt u uw CV kwijt en kunt u zich aanmelden bij allerlei discussies en groepen. Veel bedrijven bezoeken uw LinkedIn pagina wanneer u gesolliciteerd heeft dus zorg altijd dat deze up to date is.
Facebook is van bijna alle markten thuis, het heeft veel raakvlakken met andere social media platforms. Zo kunt u er foto's plaatsen, teksten schrijven en kunt u veel informatie van uzelf erop kwijt. Ook Facebook is iets waar veel bedrijven op zijn ingespeeld, via wedstrijdjes online wordt er automatisch weer veel reclame gemaakt voor deze bedrijven. Door middel van het 'liken' en 'delen' van deze advertenties zien andere mensen die niet dat bedrijf volgen toch de advertentie.

Welk platform hoort bij u?

Denk na wanneer u aan social media begint, hierbij moet u denken wel platform u gaat gebruiken en wat wel en niet gehoord is hierop. Zo zet u alleen zakelijke items op LinkedIn terwijl Twitter en Facebook meer voor privé gebruik zijn. Er zijn geen specifieke regels hiervoor maar u zult zelf aanvoelen wat wel en niet toepasselijk zal zijn. Verder is het een tip wanneer u niet zoveel personeel heeft om te beginnen met een social media platform waarop u zich volledig kunt richten. Want wanneer een platform weinig gebruikt wordt kan dit schadelijk zijn voor het imago van uw bedrijf. Verdeel uw tijd dus verstandig!

Is social media geschikt voor uw bedrijf?

Een bedrijf wilt natuurlijk altijd zo snel mogelijk groeien, om populair te worden via het social media platform zult u veel likes, followers of retweets moeten verkrijgen, echter is dit niet voor ieder bedrijf de beste manier om reclame te maken en sommige bedrijven zullen ook niet snel via zo'n platform te vinden zijn. Maar van alles kan een leuke pagina gemaakt worden het is alleen de vraag hoe creatief een eigenaar hiermee omgaat.

Voordelen social media

Een groot voordeel van social media is dat het weinig kosten met zich meebrengt en het voor kleinere bedrijven een bijzaak is wat toch veel oplevert. Verder is de doelgroep snel bekent omdat veel mensen veel informatie achterlaten op deze websites. Ook wanneer het een keertje wat stiller is vanuit u uit is het een goed middel om weer in de spotlight te komen, begin met een aanbieding op uw pagina en de bezoekers stromen weer binnen.

Nadeel social media

Helaas heeft social media niet alleen maar voordelen en hangen er ook zware nadelen aan. Zo is het internet openbaar voor iedereen, dus wat er op het internet te staan komt zal er ook niet meer vanaf gaan. Ben er dus bewust van welk imago en bericht u wilt uitbrengen naar de rest van de wereld. Verder is een goede reputatie erg tijdrovend maar het kan in een flits kapot gemaakt worden, ben dus erg voorzichtig met wat u doet, schrijft en reageert op social media want niemand kan een slechte reputatie gebruiken.
Heel veel tijd kost social media niet maar het is een aanrader om dagelijks een update te doen op uw pagina, hiermee bent u toch dagelijks een paar minuten kwijt per dag, het hoeven geen grote teksten te zijn maar wees er alert op dat het uniek is zodat het bezoekers aantrekt.

Ben er dus altijd bewust van dat social media een erg handige methode is om reclame te maken maar dat hier ook veel bij komt kijken en dat er ook een negatieve kant aan kan zitten. Beslis voor uzelf wat de meest efficiënte manier is van social media en welk platform het beste bij u past.
 

Website zelf beheren

Veel mensen zijn zich bewust van het nut van een website, het online visiteka

lees meer

Logo ontwerp

Een logo verteld veel over een bedrijf het is dan ook vaak het eerste wat opv

lees meer

Bloggen

Tegenwoordig schrijven veel bedrijven maar ook particulieren een blog, het ko

lees meer